Zapis danych na koncie Google (dysk Google Drive)

Zobacz także poradnik video

Dysk Google Drive działa jako kopia zapasowa danych, nie jako główna baza danych. Przechowywanie danych w Google Drive ma zapobiegać utracie danych z pamięci cache przeglądarki.

Dysk Google Drive nie działa w przypadku, kiedy mamy ustawiony w programie fillUp zapis sieciowy lub zapis danych na serwerze. Jeśli korzystasz z dysku Google Drive przy tworzeniu kopii zapasowej i posiadasz więcej niż 200 formularzy, aplikacja fillUp może działać wolniej.

Katalog "efile" to główny katalog programu, w którym zapisywane są pliki np. PDF eksportowane do chmury, oraz katalogi aplikacji - "fillup" i w przyszłości "e-pity".

Połączenie i autoryzacja:

Pierwsze połączenie z Google Drive.

Podłączyć fillUp’a do konta Google można na kilka sposobów. Na dolnym pasku klikamy w logo Goolge Drive, następnie przycisk "Połącz", lub wchodzimy w Narzędzia -> Ustawienia -> Konto Google -> Połącz.

Konfiguracja konta Google Drive:


Użytkownik powinien zobaczyć okienko (pop-up), w którym jest proszony o zalogowanie się do konta Google, oraz o nadanie uprawnień naszej aplikacji do zapisu i odczytu danych z Google Drive.

Logowanie do konta Google:

Zablokowane okno logowania do Google w przeglądarce Chrome:

Ręczne uruchomienie wyskakującego okna:

Aby ręcznie uruchomić zablokowane okienko w Chrome, należy kliknąć w link "http://accounts.google.com/o/oauth2/…". Użytkownik ma możliwość wyłączenia blokowania wyskakujących okienek na stałe dla naszej strony.

Po zalogowaniu do Google Drive, fillUp proponuje zmianę sposobu zapisu danych. Pojawia się okienko z ustawieniami i domyślnie zaznaczoną opcją Google. Użytkownik jest w tym momencie informowany o tym, że jeśli nie zapisze danych na dysku Google, to mogą one zostać utracone.

Okno zmiany ustawień zapisu danych (po zalogowaniu) (Narzędzia -> Ustawienia -> Zapis danych):

Jak przenieść dane z programu on-line, jeśli chcesz skorzystać z programu fillUp on-line na innym komputerze lub jeśli wyczyściłeś pliki cookies przeglądarki?

Przy uruchomieniu programu fillUp on-line na innym komputerze lub w przeglądarce, w której zostały wyczyszczone pliki cookies pojawia się komunikat: „Korzystałeś już z aplikacji?" oraz do wyboru dwie opcje:  „Wczytaj z konta Google” i „Wczytaj kopię zapasową”.


Jeśli wcześniej w wersji on-line fillUp miałeś ustawiony zapis danych na dysku Google Drive, kliknij w opcję "Wczytaj dane z konta Google" - jeżeli wcześniej się logowałeś do konta Google na tym komputerze program automatycznie wczyta wszystkie Twoje dane: wypełnione formularze, dane aktówki oraz Twoje prawa do korzystania z aplikacji (kod abonamentu i czas jego ważności). Jeżeli nie logowałeś się wcześniej na tym komputerze do konta Google, pojawi się okno do logowania, po zalogowaniu pobiorą się dane do programu.

Co się stanie, jeśli korzystam z wersji on-line programu fillUp i usunę pliki cookis?

Jeśli dane NIE są zapisane na dysku Google, a pamięć podręczna przeglądarki zostanie wyczyszczona, program fillUp nie będzie w stanie ich odzyskać. Utrata danych jest bezpowrotna.

Skąd program wie do kiedy mam ważny kod abonamentu w wersji on-line?

Data ważności kodu licencji jest zapisana w kodzie oraz dodatkowo sprawdzana jest na serwerze.

Jak odzyskać dane z Google Drive?

W ustawieniach programu należy zaznaczyć opcję "zapisuj bezpiecznie na dysku Google".
Narzędzia -> Ustawienia -> Dane aplikacji ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.
lub
Ikona Google Drive na pasku dolnym -> zmień ustawienia ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.

Po zmianie ustawień pojawi się okno logowania do Google (jeśli Użytkownik nie jest już zalogowany w przeglądarce). Po zalogowaniu program pobierze dane z Dysku Google.

Czy dane się połączą, jeśli dane z programu zostaną zapisane  w pamięci podręcznej przeglądarki, a wcześniej były podpięte do konta Google Drive?

W sytuacji gdy na jednym komputerze utworzymy 3 formularze i w ustawieniach zaznaczona jest opcja przechowywania danych na dysku Google zapiszą się na serwerze.  Jeśli na innym komputerze, gdzie w programie jest już 5 innych formularzy połączymy się z kontem Google, program wyśle 5 formularzy na serwer, pobierze 3 brakujące (na liście formularzy będzie 8 pozycji).
Na pierwszym komputerze, przy ponownym uruchomieniu program pobierze z serwera brakujące 5 formularzy i również wyświetli na liście 8 pozycji. Dane zostaną połączone.
Podobnie wygląda sytuacja z pamięcią podręczną przeglądarki. Jeśli program zapisze 3 formularze na dysku Google, następnie zostanie wyczyszczona pamięć podręczna przeglądarki, a później Użytkownik zapisze nowy formularz i połączy się z kontem Google, to program pobierze z serwera zapisane wcześniej 3 formularze i wyświetli 4 pozycje na liście "moje formularze". Nowy formularz zostanie wysłany do chmury Google.
Dane zostaną połączone w bezpieczny sposób, który minimalizuje możliwość ich utraty.