Odpowiedzi na najczęściej
zadawane pytania

Pierwsze kroki z programem
• Czy muszę pobrać program, aby wypełnić formularz?
Każdy formularz dostępny w programie fillUp można wypełnić w wersji on-line, wówczas pobieranie programu nie jest konieczne. Jednak, aby korzystać z podstawowej wartości programu fillUp, czyli podpowiadania danych, należy zainstalować program na komputerze lub tablecie. Program fillUp „uczy się” użytkownika i zapamiętuje wpisywane przez niego dane. Po wypełnieniu trzeciego czy piątego formularza zauważysz, że w nowo wypełnianym formularzu pozostaje Ci tylko 30-40 proc. danych do uzupełnienia, ponieważ reszta informacji zostanie automatycznie podpowiedziana przez program. Dla takiej wygody i oszczędności czasu warto poświęcić jednorazowo kilka minut na instalację programu.
Zobacz także poradnik video
• Jaka jest treść licencji programu fillUp?
Z treścią licencji możesz zapoznać się w samej aplikacji lub na stronie: www.fillup.pl/informacje-prawne/licencja. Jej warunki regulują cały szereg obszarów i warunków prawnych. Z tych zapisów wynikają także Twoje prawa, takie jak możliwość nieodpłatnego użytkowania programu fillUp przez 30 dni oraz korzystania za darmo z formularzy oznaczonych w programie jako bezpłatne (0zł).
• Czy do pracy z programem konieczny jest dostęp do Internetu?
Jeżeli masz zainstalowany program na komputerze lub tablecie i wypełniasz formularz, który posiadasz już na dysku – dostęp do Internetu nie jest potrzebny. Jednak pobranie formularza, z którego wcześniej nie korzystałeś oraz sprawdzenie, czy nie ma jego nowszej wersji, wymaga połączenia z siecią. Dodatkowo, jeżeli korzystasz z aplikacji z zapisem danych na dysku Google Drive lub chciałbyś skorzystać z aplikacji fillUp poprzez przeglądarkę internetową, wymagane jest, aby Twoje urządzenie było podłączone do Internetu.
• W jaki sposób szukać interesującego mnie formularza?
W aplikacji fillUp dostępnych jest ponad dwa tysiące formularzy, druków, deklaracji i umów, które wybraliśmy na podstawie potrzeb użytkowników. Najlepiej szukać ich w samej aplikacji, korzystając z wyszukiwarki dostępnej na stronie głównej lub w menu „Formularze”. W pole wyszukiwania wpisz: nazwę formularza, druku, deklaracji lub umowy, typ sprawy, słowo kluczowe lub urząd. Dodatkowo możesz przeszukiwać bazę korzystając z filtrów po typie sprawy lub rodzaju urzędu. Identyczne mechanizmy wyszukiwania są na stronie https://secure.fillup.pl/formularze. Jeżeli nie znajdziesz szukanego druku, zawsze możesz to zgłosić do firmy e-file: serwis@fillup.pl, a my wykonamy go w cenie opłaconego abonamentu (pakiet MultiFirma i Duże Biuro), lub rozważymy jego bezpłatne stworzenie, jeśli na dany formularz pojawi się duże zapotrzebowane.
Zobacz także poradnik video
• Czy moje dane są bezpieczne? Co się dzieje z informacjami wprowadzonymi do aplikacji?
Twoje dane są bezpieczne, ponieważ zapisywane są wyłącznie na Twoim komputerze. Nie istnieje żadna centralna baza, gdzie przechowywane są informacje o wszystkich użytkownikach fillUp. Dodatkowo w programie możesz ustanowić hasło dostępu do aplikacji oraz zaszyfrować całą bazę danych i wypełnione druki, (jak to zrobić przeczytaj w Dokumentacji pomocy). Wszystkie dane podawane przez Ciebie przy korzystaniu z wersji on-line lub zapisu na dysku Google Drive przesyłane są na serwery w szyfrowanym protokole HTTPS (SSL 128 bit), gwarantowanym przez renomowaną międzynarodową firmę GeoTrust, wykorzystywanym również przez banki podczas transakcji internetowych.
W przypadku przechowywania danych na dysku Google Drive gwarantem bezpieczeństwa jest Google (https://drive.google.com).
• Jak mogę przenieść dane na inny komputer?
Standardowo, jeżeli podczas instalacji nie zmieniałeś katalogu domyślnego, dane fillUp zapisane są w pliku database.sqlite, który znajduje się w katalogu Moje Dokumentyefilefillup. Należy ten plik skopiować i wgrać do takiego samego katalogu na nowym urządzeniu.
Uwaga! Jeżeli zastosowałeś szyfrowanie bazy danych (zalecane przez e-file), ze względu na bezpieczeństwo, przy uruchomieniu aplikacji będziesz poproszony o hasło dostępu do bazy. Możliwe jest także wyeksportowanie danych w starej lokalizacji i wczytanie ich poprzez zaimportowanie.
Więcej informacji znajdziesz w Dokumentacji pomocy.
• Czy Poczta Polska ma monopol na dostarczanie druków i formularzy urzędowych?
Wzory formularzy i druków określają ustawy bądź rozporządzenia, w których publikowany jest ich dokładny kształt i treść. W przypadku niektórych druków określone są tylko minimalne wymagania co dany dokument musi zawierać, a w przypadku umów decydują o tym regulacje kodeksów cywilnego czy karnego. Nie ma obecnie monopolu na dostarczanie druków i każdy podmiot lub osoba może je wytworzyć zarówno w formie elektronicznej, jak i drukowanej. Istnieją jednak pewne dokumenty, jak np. „Wniosek o wydanie paszportu”, które muszą być złożone na druku pobranym z urzędu, ze względu na dokładność wymiarów i gramaturę papieru. Podobna sytuacja dotyczy także wzoru testamentu, który wymaga przepisania własnoręcznym pismem. W każdym z takich przypadków program informuje o wyjątkowości i odmienności druku.
• Czy formularze mogę przesyłać do urzędów drogą elektroniczną czy muszę je wysłać tradycyjnie Pocztą Polską lub dostarczyć osobiście?
Nie wszystkie formularze można dostarczyć do urzędów drogą elektroniczną. Niektóre wymagają dostarczenia osobiście lub przesłania przesyłką tradycyjną. Formularze, które posiadają możliwość wysyłki elektronicznej posiadają w programie stosowne oznaczenie (np. e-deklaracje ). Przy ich otwarciu jesteś informowany także o tym, czy e-wysyłka wymaga kwalifikowanego podpisu elektronicznego, czy też możesz wysłać formularz na podstawie innego rodzaju weryfikacji automatycznej.
30 dniowy okres testowy
• Czy w okresie testowym są jakieś ograniczenia?
Nie. Program fillUp w okresie 30 dni nie posiada ograniczeń i odpowiada pełnej funkcjonalności programu w najwyższym pakiecie abonamentu (Duże Biuro).
• Jeśli po 30 dniach testowych nie wykupię abonamentu, co stanie się z programem?
Po upłynięciu 30-dniowego okresu próbnego będziesz mógł bezpłatnie wypełnić formularze oznaczone w programie jako bezpłatne (0 zł).
Po zakończeniu okresu testowego nie znikną i nie będą okrojone żadne dane czy formularze, które już wypełniłeś. Będziesz mógł wypełniać bezpłatnie ponad 300 darmowych druków. Każdy formularz płatny oznaczony ($) wymaga aktywnego abonamentu lub wniesienia opłaty SMS.
• Jaki pakiet mi przysługuje jeśli korzystam z okresu testowego?
Podczas 30-dniowego okresu testowego dostępny jest w programie maksymalny zakres funkcji jak w abonamencie Duże Biuro. Po upływie tego okresu możesz zakupić odpowiedni dla Ciebie abonament do programu (w zależności od liczby firm obsługiwanych) lub opłacić formularz wysyłając SMS.
• Co powinienem zrobić, jeśli wprowadziłem kod 30 dni za Darmo, a program ponownie prosi mnie o rejestrację?
Jeżeli program fillUp ponownie prosi o rejestrację, kliknij w menu: Pomoc ->Zarejestruj się i kliknij w link 'Przypomnij kod' (lub Pomoc -> Przypomnij kod). Wyświetli się okno, w którym wpisz adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji. Wyślemy do Ciebie ponownie kod.
W przypadku, gdy upłynęło już 30 dni za Darmo, będziesz miał dostęp tylko do bezpłatnych formularzy.
Zobacz także poradnik video
Płatności i warunki reklamacji?
• Czy mogę korzystać z programu za darmo?
Korzystanie z programu jest bezpłatne przez 30-dniowy okres testowy. Po okresie próbnym bezpłatnie można korzystać z formularzy, które są oznaczone w programie fillUp jako bezpłatne (0 zł). Firmy oraz biura rachunkowe powinny wykupić abonament najlepiej dopasowany do oczekiwań danej firmy/biura.
• Czy po upływie 30-dniowego okresu próbnego od razu wystawicie mi fakturę albo inaczej zmusicie do wykupienia abonamentu?
Nie. Nigdy nie wystawimy faktury ani żadnej innej formy wezwania do zapłaty osobom, które nie zamówią abonamentu na program klikając opcję „Zamów” oraz wypełniając formularz zamówienia. Po upływie okresu testowego będzie można wypełniać bezpłatnie w programie ponad 300 darmowych druków i formularzy.
• Czy dane wprowadzane przeze mnie w okresie tekstowym w wypełniane formularze zostaną wykorzystane do wystawienia mi faktury za program fillUp?
Nie. Wszystkie dane wykorzystywane w wypełnianych – zarówno w przypadku wersji instalacyjnej programu, jak i wersji online – formularzach znajdują się wyłącznie na komputerze użytkownika. Firma e-file, producent aplikacji fillUp, nie ma do nich dostępu, nie gromadzi ich, nie przechowuje, ani nie wykorzystuje w żaden sposób. Jedyną możliwością zamówienia/zakupienia programu jest wykupienie abonamentu poprzez formularz zamówienia. Można także wykupić dostęp do pojedynczego druku lub formularza poprzez SMS.
• Jak można zapłacić za użytkowanie programu fillUp ?
Sposoby wykupienia abonamentu do programu lub dostępu do pojedynczych formularzy zostały szczegółowo opisane w Cenniku. Możesz dokonać szybkiej płatności za pośrednictwem Premium SMS, a w przypadku wnoszenia opłat za abonament, zalecamy dokonanie płatności on-line za pośrednictwem bezpiecznego systemu PayU SA., gdzie dostępne są szybkie przelewy on-line za pośrednictwem banków internetowych lub kart płatniczych i kredytowych. W takim przypadku szybko otrzymasz kod aktywacyjny i fakturę VAT. Istnieje także możliwość wniesienia opłaty tradycyjnym przelewem bankowym lub wpłaty danej kwoty na konto – szczegółowe instrukcje oraz specyfikację zamówienia z danymi do przelewu otrzymasz w mailu. (Zobacz film - jak wykupić dostęp do programu?)
• Jak długo będę musiał czekać na przesłanie kodu licencji?
W przypadku zakupu licencji za pośrednictwem Premium SMS kod otrzymasz natychmiastowo, maksymalnie w ciągu kilku minut. W przypadku zakupu abonamentu kod licencji jest wysyłany wraz z fakturą VAT po zaksięgowaniu wpłaty na naszym rachunku bankowym. Wybierając tzw. "szybki przelew" kod licencji otrzymasz mailem w przeciągu 15 minut. Przy wyborze przelewu bankowego lub karty płatniczej czas oczekiwania wydłuża się i może trwać maksymalnie do dwóch dni roboczych. Jeśli zależy Ci na szybszym otrzymaniu kodu licencji, należy wysłać na adres serwis@fillup.pl potwierdzenie przelewu. W mailu zwrotnym odeślemy tymczasowy kod licencji.
• Jak rozumieć zasadę stuprocentowej gwarancji lub zwrotu pieniędzy? Jak odbywa się ich zwrot?
Przez 30 dni możesz używać program fillUp bezpłatnie bez żadnych zobowiązań. Jeśli po tym czasie zdecydujesz się kupić wybrany pakiet, ale nie będziesz z niego zadowolony, to dodatkowo w ciągu 30 dni od dnia zakupu, masz prawo zgłosić chęć rezygnacji. Zwrócimy Ci 100 proc. wpłaconej kwoty. Bez problemów, zbędnych pytań i formalności. W tej sprawie możesz napisać do działu obsługi Klienta na adres: serwis@fillup.pl podając numer faktury, której dotyczy rezygnacja i zwrot. Po wystawieniu faktury korygującej i potwierdzeniu jej odbioru, zostanie zwrócona pełna kwota, którą zapłaciłeś. Zwrot odbywa się przelewem bankowym lub systemem płatności on-line.
• Czy istnieje możliwość zwrotu zapłaty poprzez płatności SMS Premium?
Jest to o tyle trudne, że faktycznym i formalnym sprzedawcą SMS-a, nie jest firma e-file, tylko Twój operator komórkowy, z tego też względu formalne dokonanie zwrotu nie jest możliwe. Istnieje jednak możliwość złożenia reklamacji. Jeżeli po wpisaniu poprawnej treści SMS-a nie dotrze do Ciebie SMS zwrotny, napisz na nasz adres: serwis@fillup.pl. Wyjaśnimy tę sytuację i przekażemy Ci drogą mailową poprawny numer kodu aktywacji. W przypadku Twoich uwag co do poprawności formularza, za który zapłaciłeś SMS-em, czy sposobu działania aplikacji, będą one rozpatrzone tak jak każda reklamacja. Można ją złożyć w formie elektronicznej na adres email: biuro@e-file.pl lub pisemnie na adres siedziby spółki e-file.
• W jaki sposób opłacić formularz SMSem?
W programie fillUp deklaracje są oznaczone jako bezpłatne (0 zł) oraz płatne ($). Po upływie bezpłatnego 30-dniowego okresu testowego, płatnego formularza nie będziesz mógł wydrukować, ani wysłać elektronicznie – warunkiem jest aktywny abonament lub odpłatność za pośrednictwem Premium SMS. Wysyłając SMS w cenie 9,84 zł. (8,00 netto) otrzymujesz kod aktywacyjny, po którego wpisaniu będziesz mógł wypełnić, wydrukować lub wysłać formularz.
Po wypełnieniu, zapisaniu, wydrukowaniu, wysłaniu lub wyeksportowaniu jednego wybranego formularza przez 72 godziny od wpisania kodu, możesz dokonać modyfikacji lub korekty formularza, jednak nie możesz zmienić jednocześnie wszystkich danych, takich jak nazwa podmiotu, nr NIP, REGON, czy adres. Korzystanie z danego formularza po 72 godzinach – edycja, wpisanie nowych danych – wymaga ponownego zakupu.
• Czym różnią się poszczególne pakiety fillUp?
Podstawowa różnica pomiędzy poszczególnymi pakietami abonamentu to możliwość obsługiwania różnej liczby firm w formularzach płatnych oraz prawo do liczby stanowisk, wersji sieciowej oraz komercyjnego wykorzystywania aplikacji e-pity. Szczegółowe porównanie wszystkich parametrów, znajdziesz na stronie www.fillup.pl/cennik/porownanie.
Po 30-dniowym okresie próbnym będzie można wypełnić bezpłatnie ponad 300 darmowych druków. Wypełnianie formularzy oznaczonych jako płatne ($) wymaga wniesienia opłaty.
• W jaki sposób mogę złożyć reklamację i jak długo jest ona rozpatrywana?
Reklamację możesz złożyć w formie elektronicznej na adres email: biuro@e-file.pl lub pisemnie na adres siedziby spółki: e-file sp. z o.o. (60-461 Poznań, ul. Jeziorańska 12). W reklamacji powinieneś w szczególności opisać jej przedmiot oraz zawrzeć dane umożliwiające jej identyfikację i sformułowanie odpowiedzi. e-file rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania, a o wyniku załatwienia zgłoszenia informuje Cię tą samą drogą, którą złożyłeś reklamację.
Dla firmy
• Czy w pakietach dostępne są te same formularze?
Tak. We wszystkich pakietach i dla wszystkich użytkowników dostępna jest ta sama baza formularzy. Przez okres 30 dni testowych można wykorzystywać wszystkie formularze za darmo.
Aby skorzystać z druków lub formularzy płatnych, móc je wydrukować albo e-wysłać po okresie testowym należy zakupić licencję w pakiecie: Podstawowy, MultiFirma lub Duże Biuro. Wyjątek mogą stanowić formularze dedykowane konkretnym Klientom, przygotowane na specjalne zamówienie Takie druki dostępne są wyłącznie dla licencji przypisanych konkretnemu formularzowi, który nie jest widoczny dla pozostałych użytkowników.
• Czy w trakcie trwania abonamentu mogę zmienić mój pakiet na wyższy, np. z „Multi Firma” na „Duże Biuro”?
Tak. Skontaktuj się w tej sprawie z naszym pracownikiem pisząc na adres: serwis@fillup.pl. Przygotuje on dla Ciebie odpowiednią specyfikację zamówienia z instrukcją dalszego postępowania. W takiej sytuacji dopłacasz tylko brakującą różnicę w wartości abonamentu.
• Jak mogę zamówić program z rabatem?
Rabaty oferowane przez firmę e-file są naliczane w systemie automatycznie, na przykład z tytułu przedłużenia abonamentu na kolejny okres, czy upustów nadanych w warunkach promocji okresowych lub indywidulanych. Jeżeli jesteś przedstawicielem instytucji działającej na zasadach non-profit lub edukacyjnej, napisz do nas: serwis@fillup.pl. Konsultant działu obsługi przeprowadzi z Tobą proces zakupu na specjalnych preferencyjnych zasadach.
Zobacz film - jak zamówić kod do programu. Wybór abonamentu i zakup licencji fillUp
Formularze
• Skąd mam pewność, że formularze są aktualne?
Zespół e-file na bieżąco monitoruje zmiany w prawie, często już na etapie projektów ustaw lub rozporządzeń. Na tej podstawie przygotowujemy nowe wzory deklaracji i druków. Formularze, które ze względu na zmianę przepisów straciły swoją ważność, są odpowiednio oznaczone w bazie fillUp jako archiwalne tak, byś świadomie nie mógł przesłać nieaktualnego druku. Dodatkowo w przypadku wszelkich zgłoszeń od użytkowników np. w zakresie aktualności formularzy z urzędów gmin, czy innych wzorów, bezzwłocznie wyjaśniamy sytuację i w przypadku konieczności aktualizacji publikujemy nową wersję druku. Ze względu na liczną grupę użytkowników gwarancją aktualności formularzy i innych danych jest także wykorzystywanie aspektu społecznościowego. Dbając o jakość obsługi, żadnego zgłoszenia czy sugestii nie pozostawiamy bez odpowiedzi.
W naszej działalności często bywa tak, że zanim dany urząd poprawi swoje dane na stronie www lub w oficjalnych bazach, wiemy już o tej zmianie od mieszkańców gminy czy dzielnicy. Po weryfikacji takiego zgłoszenia, wprowadzamy natychmiastowe poprawki.
• Czy wzory umów i pism umieszczone w fillUp są poprawne merytorycznie?
Autorami umów, pism czy druków, które nie mają charakteru urzędowego, są doświadczeni specjaliści, w szczególności prawnicy lub doradcy podatkowi. Zgodnie z etyką zawodową, przygotowują oni konkretne wzory na zamówienie e-file, a dodatkowo ich odpowiedzialność regulują odpowiednie umowy z nasza spółką.
Należy jednak pamiętać, że ostatecznie to użytkownik odpowiada za treść umowy!
Wypełniając druk, powinieneś bardzo uważnie przeczytać jego treść w wersji ostatecznej, a w przypadku wątpliwości skonsultować jego poprawność ze specjalistą w danej dziedzinie. Udostępniane przez nas druki, formularze lub umowy należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Należy pamiętać, że podpisując dokument to użytkownik kształtuje nim swoje prawa lub obowiązki, zatem powinien zachować należytą uwagę przy zmianach i wypełnianiu każdego formularza.
• Jak wygląda oraz ile trwa proces stworzenia formularza na zamówienie?
Wszystko zależy od jego wielkości oraz złożoności zmiennych i algorytmów, których stworzenia będzie wymagał. Termin każdego wykonania otrzymasz w odpowiedzi na zgłoszenie, ale standardowo nie powinno to trwać dłużej niż 10 dni roboczych.
• Podpisujemy z Klientami wiele umów według kilku szablonów. Czy mogę samodzielnie tworzyć wzorce własnych dokumentów dla mojej firmy?
Tak. Wystarczy na początku otworzyć jeden z wzorów umów fillUp, zmienić jej treść i zapisać. Przy generowaniu kolejnej umowy wystarczy otworzyć ten formularz, odpowiednio uzupełnić dane Klienta i zapisać formularz korzystając z funkcji „Zapisz jako”. W ten sposób np. kancelaria lub biuro rachunkowe może w łatwy sposób stworzyć własne szablony standardowych umów.
• Czy możliwe jest stworzenie druku tylko do użytku jednej firmy, tak aby był on niewidoczny dla innych?
Tak. Możesz to zrobić we własnym zakresie, jak opisano powyżej. Jednak możliwe jest także zlecenie nam wykonania szablonu według Twojego wzoru. Możemy także tę usługę wykonać odpłatnie. Więcej informacji znajdziesz na www.fillup.pl/cennik/uslugi
• Dlaczego warto zgłosić swoją uwagę lub opinię odnośnie programu?
Naprawdę liczymy się z opiniami naszych użytkowników. Są one dla nas ważne, ponieważ to użytkownicy wiedzą najlepiej jak powinna działać aplikacja i jakie funkcje powinna zawierać. Przykładamy ogromną wagę do zgłoszeń Klientów i na bieżąco poddajemy je analizie. Potwierdzeniem tego może być fakt, że w aplikacji e-pity (inny program firmy e-file, producenta aplikacji fillUp) w ciągu pierwszych trzech lat jej funkcjonowania wprowadziliśmy ponad 500 modyfikacji, głównie na podstawie zgłoszeń użytkowników. Bardzo często były to z pozoru nieistotne zmiany funkcji lub interfejsu, jednak w znaczący sposób usprawniały one i upraszczały program. Warto zgłaszać swoje uwagi i sugestie, ponieważ dzięki nim program może być jeszcze lepszy, a wypełnianie w nim formularzy jeszcze przyjaźniejsze.
• Czy fillUp jest ciągle rozwijany?
Tak. Mamy obecnie zarysowane kierunki rozwoju programu oraz jego funkcji na najbliższe 24 miesiące. Zmiany te dotyczą zarówno znaczącego rozbudowania bazy kreatorów, rozwoju technologicznego w kierunku wielu platform oraz urządzeń, a także integracji z możliwościami nowych systemów e-administracji państwowej. Jednak najważniejsza jest dla nas opinia użytkowników i ich zgłoszenia usprawniające fillUp. Zachęcamy Państwa do zgłaszania wszelkich propozycji zmian oraz do udziału w naszych ankietach i badaniach – to właśnie na ich podstawie ustalamy priorytet dalszych prac i zmian.
Sprawy techniczne
• Ukradziono mi komputer i straciłem wszystkie dane. Co mam zrobić?
Ze względu na bezpieczeństwo, Twoje dane są przechowywane na urządzeniu, na którym korzystasz z programu fillUp. Nie są przechowywane przez firmę e-file i nie istnieje inna możliwość niż ich odtworzenie z ostatniego poprawnego archiwum danych jakie posiadasz. Dobrym rozwiązaniem jest przechowywanie danych zapisanych na dysku Google Drive. Wtedy z pewnością ich nie utracisz, a dodatkowo możesz z nich korzystać na wielu urządzeniach w dowolnej lokalizacji.
• Na jakich urządzeniach mogę korzystać z programu?
Program fillUp jest obecnie dostępny w wersji instalacyjnej, pliku wykonywalnego (exe) dla systemów Windows, Mac OS X i Linux. Szczegółowe dane wymagań technicznych znajdziesz w dziale Pomocy. Dostępna jest także wersja on-line aplikacji.
• Czy muszę wpisywać wszystkie dane do fillUp, czy mogę je zaimportować z innych systemów?
Program pozwala na importowanie danych z wcześniej wyeksportowanego pliku XML (format 'fillupXML') lub z własnoręcznie przygotowanego pliku XML w podanym formacie. Oprócz tego możliwy jest automatyczny import danych z programu „Płatnik”, aplikacji e-pity, e-Deklaracje, Optima oraz druki IPS. Aby rozpocząć importowanie danych należy wywołać funkcję importu w menu górnym: Plik-> Importuj dane. W ten sposób nie musisz wpisywać ręcznie danych swoich pracowników lub kontrahentów do „Aktówki”. Możliwe jest także wczytanie danych z wypełnionych formularzy. (Zobacz film - import/ eksport.)
Jeżeli chciałbyś uzyskać pomoc i wsparcie w zakresie importu danych z systemów komputerowych, których obecnie używasz – napisz do nas: serwis@fillup.pl
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dziale Pomocy.
Można zautomatyzować proces importu dzięki dodatkowej usłudze fillUp API. Więcej informacji znajduje się na stronie api.fillup.pl
• Czy możliwy jest eksport danych do innych systemów?
Tak. Aby rozpocząć eksportowanie danych należy wywołać funkcję eksportu z menu górnego: Plik-> Eksportuj dane. Należy zaznaczyć na liście formularze i elementy Aktówki, które chcemy eksportować. (Zobacz film - import/ eksport)
Dodatkowo możemy eksportować do pliku XML pojedynczy formularz - wybierając format XML przy zapisie formularza do pliku/wysyłaniu mailem.
Przykładowy plik XML i opis eksportu znajdziesz tutaj.
Dzięki dodatkowej usłudze fillUp API istnieje możliwość automatyzacji eksportu. Szczegółowe informacjie są dostępne na stronie api.fillup.pl
• Czy możliwa jest integracja z innymi systemami informatycznymi i bazami danych?
Tak. Możesz tego dokonać samodzielnie korzystając z funkcji importu i eksportu danych. Jeżeli chciałbyś dokonać jednak wdrożenia polegającego na stałej replikacji danych fillUp z Twoimi systemami informatycznymi, jesteśmy gotowi wykonać taką usługę. Więcej znajdziesz na www.fillup.pl/cennik/uslugi.
Udostępniamy też dodatkową usługę jaką jest fillUp API. Pozwala ona zoptymalizować zadania takie jak import, eksport czy zapis pliku do formatu pdf. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie api.fillup.pl
• Większość programów nie pozwala na zmianę treści. Czy w fillUp mogę ją samodzielnie edytować?
Tak. Program fillUp pozwala w dowolny sposób modyfikować treść dokumentów. Dodatkowo np. w przypadku umów i pism możesz najpierw szybko i wygodnie wypełnić wzór, ponieważ aplikacja podpowie Ci większość danych, a później wyeksportować całą treść np. do Worda lub pliku XML. W programie do edycji danych możesz ten dokument sformatować w dowolny sposób np. drukując go na formatce firmowej.
Uwaga! Nie jest możliwa modyfikacja treści formularza w przypadku deklaracji lub druków urzędowych, ponieważ ich zawartość wynika z przepisów prawa. W takich przypadkach użytkownik może poddać edycji tylko te pola, które zostały do tego zaprojektowane.
• Czy można wyłączyć reklamy pojawiające się w programie?
Reklamy pojawiają się w ciągu 30 dniowego okresu testowego oraz wersji bez abonamentu. Reklamy nie pojawiają się w programie, do którego został zakupiony abonament. Ponieważ program fillUp jest w bardzo dużej części wykorzystywany za darmo, przychody z reklam pozwalają nam na stworzenie i obsługę tak dużej liczby formularzy.
• W jaki sposób mogę zgłosić brak formularza lub podzielić się sugestiami?
Zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez specjalnie do tego celu przygotowany formularz: https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie, który możesz wywołać z wielu miejsc w samej aplikacji lub na stronach www. Zgłoszenia przy użyciu tego formularza są rejestrowane w naszej bazie i na bieżąco obsługiwane. Ma to bardzo praktyczny charakter, ponieważ system automatycznie przekazuje nam informacje na temat problemu z formularzem, wersji program z jakiego korzystasz oraz na jakim systemie operacyjnym pracujesz. Wszystkie te dane przekazane razem ze zgłoszeniem, znacząco ułatwiają nam podjęcie szybkiej reakcji.
• Czy proces usuwania programu usuwa również wszystkie dane z programu fillUp?
Program posiada automatyczny deinstalator, który usuwa z komputera samą aplikację, pozostawia jednak pliki z danymi. Jest to zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś odinstalował program przez przypadek. Jeżeli chcesz jednak na trwałe usunąć wszystkie dane, możesz to zrobić usuwając cały katalog z danymi programu: Moje Dokumentyefilefillup.
• Co się stanie, jeśli korzystam z wersji on-line programu fillUp i usunę pliki cookis?
Jeśli dane NIE są zapisane na dysku Google, a pamięć podręczna przeglądarki zostanie wyczyszczona, program fillUp nie będzie w stanie ich odzyskać. Utrata danych jest bezpowrotna.
• Skąd program wie do kiedy mam ważny kod abonamentu w wersji on-line?
Data ważności kodu licencji jest zapisana w kodzie oraz dodatkowo sprawdzana jest na serwerze.
• Jak odzyskać dane z Google Drive?
W ustawieniach programu należy zaznaczyć opcję 'zapisuj bezpiecznie na dysku Google'.
Plik -> ustawienia -> Dane aplikacji ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.
lub
Ikona Google Drive na pasku dolnym -> zmień ustawienia ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.
Po zmianie ustawień pojawi się okno logowania do Google (jeśli Użytkownik nie jest już zalogowany w przeglądarce). Po zalogowaniu program pobierze dane z Dysku Google.
Czy dane się połączą, jeśli dane z programu zostaną zapisane w pamięci podręcznej przeglądarki, a wcześniej były podpięte do konta Google Drive?
W sytuacji gdy na jednym komputerze utworzymy 3 formularze i w ustawieniach zaznaczona jest opcja przechowywania danych na dysku Google zapiszą się na serwerze. Jeśli na innym komputerze, gdzie w programie jest już 5 innych formularzy połączymy się z kontem Google, program wyśle 5 formularzy na serwer, pobierze 3 brakujące (na liście formularzy będzie 8 pozycji).
Na pierwszym komputerze, przy ponownym uruchomieniu program pobierze z serwera brakujące 5 formularzy i również wyświetli na liście 8 pozycji. Dane zostaną połączone.
Podobnie wygląda sytuacja z pamięcią podręczną przeglądarki. Jeśli program zapisze 3 formularze na dysku Google, następnie zostanie wyczyszczona pamięć podręczna przeglądarki, a później Użytkownik zapisze nowy formularz i połączy się z kontem Google, to program pobierze z serwera zapisane wcześniej 3 formularze i wyświetli 4 pozycje na liście 'moje formularze'. Nowy formularz zostanie wysłany do chmury Google.
Dane zostaną połączone w bezpieczny sposób, który minimalizuje możliwość ich utraty.
Zobacz filmy:
Jak skonfigurować zapis danych w Google Drive i dlaczego warto (wersja desktop)?
Jak skonfigurować zapis danych w Google Drive i dlaczego warto (wersja online)?
• Błąd podczas instalacji: "Ten program nie wspiera aktualnie uruchomionej na Twoim komputerze wersji Windows"
Jeśli podczas instalacji pojawia się komunikat „Ten program nie wspiera aktualnie uruchomionej na Twoim komputerze wersji Windows.” najprościej zainstalować wersję niepodpisaną programu:
http://download.fillup.pl/down/setup_fillUp_not_signed.exe
Jest to problem związany z nieobsługiwaniem przez Windows podpisów SHA2.
• Mam problem, którego nie potrafię rozwiązać. Z kim mogę się skontaktować?
Jeżeli problem nie dotyczy zagadnień merytorycznych i nie wymaga np. doradztwa podatkowego lub prawnego nasz dział obsługi służy pomocą zarówno użytkownikom darmowej, jak i płatnej formy aplikacji.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji w dni robocze w godzinach od 08:00 do 16:00
tel.: 61 307 17 77, mail: serwis@fillup.pl
numer telefonu awaryjnego od 16:00 do 20:00 – tel.: 883 784 626.
Dodatkowo zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez formularz https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie.
• Czy program fillUp posiada API?
Tak, program fillUp posiada API, dzięki któremu można m.in. eksportować i importować pliki. Interfejs, który udostępniamy posiada szereg darmowych funkcjonalności (np. wspomniane wcześniej operacje ekspotu oraz importu) a także funkcje dodatkowe (premium) np. wydruk formularzy do pdf. Więcej informacji o fillUp API można znaleźć na stronie api.fillup.pl