Zamykanie okresu rozliczeniowego

Biuro rachunkowe ma możliwość poinformowania swoich klientów o końcowym rozliczeniu przez zakładkę Podsumowanie w aplikacji k24. Przed wysłaniem informacji do klienta, należy wskazać właściwy miesiąc i rok. 

Po zatwierdzeniu wszystkich dokumentów oraz przesłaniu pliku JPK, w części “Podatki i ubezpieczenia” można wpisać kwoty do zapłaty przez klienta dla:

  • podatku dochodowego PIT/CIT,
  • pobranych zaliczek na podatek dochodowy (PIT-4R),
  • podatku VAT oraz
  • sumę składek ZUS.

Aby potwierdzić zamknięcie okresu rozliczeniowego, należy skorzystać z opcji “Zamknij miesiąc i powiadom klienta” dostępną w najniższej części widoku, pod “Statusem księgowego”. 

Po kliknięciu w przycisk "Zamknij miesiąc i powiadom klienta" dany miesiąc zostanie uznany za zakończony, status księgowego ulegnie zmianie, natomiast do klienta zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca informację o zakończeniu księgowania miesiąca oraz udostępnieniu w aplikacji firmly wysokości kwot należności do zapłaty. 

Dodatkowo klient otrzyma powiadomienie w aplikacji firmly, a w przypadku aplikacji mobilnej na urządzenia android - powiadomienie PUSH (jeśli nadano uprawnienie do ich wyświetlania na urządzeniu mobilnym).

Kwoty podatków i ubezpieczeń pojawią się u klienta na podsumowaniu wraz z możliwością opłacenia ich przez system Autopay lub ręcznego oznaczenia zapłaconej kwoty i formy płatności.

Po opłaceniu podatków i należności oraz potwierdzeniu tego faktu w aplikacji firmly przez klienta, na Podsumowaniu w k24 wyświetlane jest potwierdzenie z konkretną datą płatności.