fillup - formalności wypełnione
  • Uruchom
  • Pobierz
  • e-faktury KSeF
  • Funkcjonalności
    • Zawsze aktualne Formularze
    • e-Sprawozdanie Finansowe
    • PIT-11 płatnik PIT
    • e faktury KSeF
    • JPKomat - JPK_V7
    • Dysk fillup - chmura
    • e-Deklaracje
    • PUE ZUS w fillup
    • e-pity
    • e-file [ID]
  • Korzyści
    • Dla kogo?
    • Dlaczego fillup?
    • 30 dni za darmo
  • Cennik
  • Formularze
  • Pomoc
  • zarejestruj
  • zaloguj
  • zamów

rozwiń tematy

Filmy instruktażowe

  • Instalacja i uruchomienie programu
  • Wyszukiwanie formularzy, czyli od czego zacząć pracę w programie
  • Jak wypełniać formularze, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę?
  • Jak wypełnić formularz VAT-7?
  • Jak wypełnić i wysłać e-daklarcję CIT-8 wraz z załącznikami?
  • Jak wypełnić formularz PCC-3?
  • Jak wypełnić fakturę w kreatorze?
  • Jak wypełnić formularz umowy?
  • Jak wysłać druk mailem w pdf i po co wysyłać w pliku xml?
  • Aktualizacje programu - dlaczego warto je instalować?
  • Brak formularza w bazie fillUp? Wyślij zgłoszenie
  • Jak zmienić ustawienia programu fillUp?
  • fillUp mobile, ponad 4500 druków, formularzy i e-deklaracji z tabletu.
  • JPKomat - Przygotuj i wyślij JPK tak łatwo, jak e‑maila!

FAQ

  • Pierwsze kroki z programem
  • 30-dniowy okres testowy
  • Płatności i warunki reklamacji?
  • Dla firmy
  • Formularze
  • Sprawy techniczne

Pomoc do programu fillup

  • Ogólne
  • Formularze, baza formularzy
  • Pliki JPK
  • e-Sprawozdania Finansowe JPK_SF
  • Wysyłka e-Deklaracji, wysyłka ePUAP
  • Dysk fillup
  • e-file [ID]
  • Bazy danych, zapis danych
  • Dodatkowe
  • Co zrobić jeżeli aplikacja fillup online nie działa poprawnie?
  • Połączenie z KSeF (Krajowym Systemem e-Faktur) w aplikacji fillup e-faktury
  • Wysyłka pliku JPK w fillup e-faktury online

Dane Techniczne

  • Parametry Programu
  • Import i eksport
  • Baza formularzy off-line
  • Narzędzia i biblioteki
  • Uruchomienia z parametrami
  • Aktualizacje i zmiany
  • API

Help - pomoc do obsługi e-Podpisu w fillUp

Brak e-podpisu w systemie Windows

W przypadku braku podpisu w programie podczas wysyłki e-Deklaracji na liście e-podpisów, należy zarejestrować swój e-podpis w certyfikatach osobistych Windows.

Błąd łańcucha certyfikatów

Błędy:

  • Wystąpił wewnętrzny błąd obsługi łańcucha certyfikatów
  • Nie można wbudować łańcucha certyfikatów do zaufanego urzędu głównego

spowodowane są najczęściej brakiem zainstalowanych zaufanych głównych urzędów certyfikacji w systemie Windows.

Jeżeli podczas wysyłki pojawiły się powyższe błędy, pobierz i zainstaluj certyfikaty

pliki certyfikatów:

https://www.nccert.pl/files/nccert.crt - po pobraniu pliku uruchamiamy go i instalujemy klikając na Zainstaluj certyfikat->, zaznaczamy opcję Bieżący użytkownik i klikamy Dalej i zaznaczamy opcję 'Umieść wszystkie certyfikaty w następującym magazynie' a następnie klikamy na Przeglądaj i zaznaczamy opcję 'Zaufane główne urzędy certyfikacji' -> OK -> Dalej-> Zakończ.

Teraz doinstalowujemy jeszcze Certyfikat Pośredni dla danego e-podpisu z jednego z poniższych linków. Po pobraniu pliku klikając na Zainstaluj certyfikat-> Bieżący użytkownik-> musi być zaznaczona opcja 'Automatycznie wybierz magazyn certyfikatów na podstawie typu certyfikatu' -> Dalej -> Zakończ:

  • https://www.nccert.pl/files/CERTUM_QCA_2016.crt (podpis Certum)
  • https://www.nccert.pl/files/CERTUM_QCA_2014.crt
  • https://www.nccert.pl/files/CERTUM_QCA_2011.crt
  • https://www.nccert.pl/files/Sigillum_2012.crt (podpis Sigillum)
  • https://www.nccert.pl/files/EuroCert_QCA_2014.crt (podpis Eurocert)
  • https://www.nccert.pl/files/SZAFIR_QCA_2014.crt (podpis KIR)
  • https://www.nccert.pl/files/SZAFIR_KIR_2011.crt 
  • https://www.nccert.pl/files/Cencert_QCA_2014.cer (podpis CenCert)
  • https://www.nccert.pl/files/CenCert_1qca.cer 
  • http://nccert.pl/files/CENCERT QCA.cer 
  • https://www.nccert.pl/files/PWPW_QCA_2015.crt (podpisy PWPW i Sigillum)
  • http://nccert.pl/files/MOBICERT_QCA_2013.crt (podpis Mobicert)

Jeśli nadal będzie problem należy zainstalować certyfikaty Windows
http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab

następnie uruchomić ten plik (dwa razy kliknąć) i wyodrębnić pliki na Pulpit


Na Pulpicie kliknąć prawym klawiszem na plik: authroot.stl i kliknąć Zainstaluj CTL

 

Błąd e-podpisu

Prosimy włożyć kartę do czytnika podpisu elektronicznego, odłączyć i ponownie podłączyć czytnik elektroniczny lub zrestartować komputer i ponowić operację. Należy spróbować też ponownie zainstalować swój e-podpis oraz sterowniki karty e-podpisu, a następnie zrestartować komputer.

Czasami mimo poprawnej konfiguracji e-podpisu w systemie, zdarza się, że nie można podpisać elektronicznie e-Deklaracji w programie. W tym przypadku należy podpisać e-Deklarację za pomocą aplikacji zewnętrznej - dostarczonej przez Państwa dostawcę e-podpisu.
W tym celu należy zaznaczyć w programie opcję w Plik->Ustawienia->e-Deklaracje [X] Włącz możliwość używania zewnętrznego programu (np. proCertum Smart Sign) do podpisu elektronicznego, a następnie podczas wysyłki wybrać jako e-podpis: Podpisz pliki aplikacją zewnętrzną

  • Jeśli posiadasz e-podpis KIR/Szafir kliknij tutaj, 
  • Jeśli posiadasz e-podpis Cencert kliknij tutaj,
  • Jeśli posiadasz e-podpis PWPW/Sigillum kliknij tutaj,
  • Jeśli posiadasz e-podpis CERTUM/Asseco kliknij tutaj.

Rejestracja podpisu w systemie Windows

CenCert

Pobieramy i instalujemy oprogramowanie do obsługi e-podpisu.

Program można zainstalować z dołączonej do zakupionego zestawu płyty CD (wersja na Windows) lub pobrać ze strony producenta e-podpisu

https://www.cencert.pl/Oprogramowanie%20PEMHEART/

Pobieramy plik instalacyjny programu PEM-HEART odpowiedni dla naszego systemu i instalujemy.

Aktywujemy kartę przy użyciu kodu PIN Transportowego otrzymanego w mailu od CenCert.

Instalujemy certyfikat na komputerze (w systemie Windows)

W programie PEM-HEART Signature wchodzimy w Ustawienia.

Klikamy w zakładkę Certyfikaty, wczytujemy swój podpis do programu klikając na przycisk Wczytaj, a następnie rejestrujemy go na komputerze przyciskiem Zarejestruj. Program poprosi o wpisanie kodu PIN, po jego wpisaniu nasz certyfikat zostanie zarejestrowany na komputerze w systemie Windows w osobistych certyfikatach.

Konfigurujemy e-podpis do wysyłki do systemu e-Deklaracje. Przechodzimy do zakładki Podpisywanie i konfigurujemy format e-podpisu, wybierając format XADES i typ podpisu Otaczający i zapisujemy.

Konfiguracja zapamiętywania kodu PIN Jeśli będziemy wysyłać kilka deklaracji zbiorczo w pakietach możemy u Ustawieniach programu PEM-HEART Signature w zakładce PIN wybrać czy program ma każdorazowo pytać o nr PIN, czy go zapamiętać na określony czas lub na czas wysyłania wszystkich wysyłanych dokumentów.

W razie problemów z instalacją i rejestracją e-podpisu CenCert w systemie Windows kontaktujemy się z Infolinią:

Centrum Certyfikacji Kluczy CenCert

tel. 801 055 015 (opłata jak za 1 minutę połączenia) tel./fax 22 720 7955 tel.: 666 028 044

e-mail: biuro@cencert.pl

Certum (Asseco) - Unizeto

Instalujemy oprogramowanie Certum (Asseco) dla swojego systemu – pobieramy pliki instalacyjne programów proCertum CardManager oraz proCertum SmartSign odpowiedne dla naszego systemu i instalujemy http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_oprogramowanie_biblioteki.xml

Instalujemy certyfikat na komputerze (w systemie Windows)

Uruchamiamy program proCertum CardManager i klikamy na Czytaj kartę

Przechodzimy do zakładki Profil bezpieczny i klikamy na Rejestruj Certyfikaty.

Certyfikat zostanie zarejestrowany na komputerze w systemie Windows w osobistych certyfikatach.

Konfigurujemy e-podpis do wysyłki do systemu e-Deklaracje. Uruchamiamy program proCertum SmartSign i w Ustawieniach klikamy na zakładkę Podpis i ustawiamy format podpisu XADES, typ podpisu Podpis wewnętrzny,

Konfiguracja zapamiętywania kodu PIN Jeśli będziemy wysyłać kilka deklaracji zbiorczo w pakietach możemy u Ustawieniach programu proCertum CardManager w zakładce Profil Bezpieczny -> kliknąć na Opcje i wybrać, czy chcemy, aby program pamiętał wpisany PIN

W razie problemów z instalacją i rejestracją e-podpisu w systemie kontaktujemy się z Infolinią:

CERTUM (ASSECO) - Powszechne Centrum Certyfikacji www.certum.pl

Konsultanci są dostępni w dniach roboczych (pon-pt) w godzinach 6-18: 801 540 340 (dla połączeń z tel. stacjonarnych)*
+48 91 4801 340 (dla połączeń z tel. komórkowych) * - stawka za minutę połączenia zgodnie z cennikiem operatora
e-mail: infolinia@unizeto.pl

KIR - Szafir

Najpierw pobieramy i instalujemy oprogramowanie do obsługi e-podpisu.

Program można zainstalować z dołączonej do zakupionego zestawu płyty CD (wersja na Windows) lub pobrać ze strony producenta e-podpisu http://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/aplikacje/

Pobieramy pliki instalacyjne programów CryptoCard Suite i Szafir odpowiednie dla naszego systemu i instalujemy. o Instalujemy certyfikat na komputerze (w systemie Windows)

Uruchamiamy program Menedżer CryptoCard Suite, wchodzimy w Narzędzia i na dole okna klikamy na Uruchom.

W następnym oknie zaznaczamy opcję Rejestracja certyfikatu w systemie i klikamy Dalej.

Zaznaczamy opcję SetID -> klikamy Dalej

Wyświetli się nasz e-podpis, zaznaczamy go -> klikamy Dalej

Możemy wpisać swoją nazwę pod jaką ma być zainstalowany nasz podpis -> klikamy na Zakończ

Nasz certyfikat zostanie zarejestrowany na komputerze w systemie Windows w osobistych certyfikatach. o Konfigurujemy e-podpis do wysyłki do systemu e-Deklaracje. Uruchamiamy program Szafir i przechodzimy do zakładki Konfiguracja.

Zaznaczamy Konfiguracja domyślna i klikamy na Zmień

Następnie w zakładce składanie podpisu zaznaczamy w części Format podpisu opcję XADES, a w parametrach podpisu opcje: - zapisz podpisywane dane razem z podpisem - nie koduj danych XML’owych do Base64 - podpis zgodny z e-Deklaracje - rodzaj zobowiązania - bez zobowiązań I zapisujemy dane -> Zapisz

W kolejnym oknie klikamy na Zastosuj

Konfiguracja zapamiętywania kodu PIN Jeśli będziemy wysyłać kilka deklaracji jednocześnie w pakietach możemy u Ustawieniach programu Menedżer CryptoCard Suite w zakładce Konfiguracja zaznaczyć opcję Trwały PIN i wybrać obok z listy tryb pamięci PIN-u czy program ma zapamiętać kod PIN na stałe, czy tylko na określony czas (trzeba podać czas - ile minut) lub na określoną ilość operacji (trzeba podać ilość operacji).

W razie problemów z instalacją i rejestracją e-podpisu w systemie kontaktujemy się z Infolinią Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Krajowej Izby Rozliczeniowej Biuro Obsługi Klienta
czynne pon. - pt., w godz. 8.00 - 18.00 tel. 22 545 55 55 (z telefonu stacjonarnego lub komórkowego)
tel. 801 500 207 (z telefonu stacjonarnego)
e-mail: bok@kir.pl

Sigillum

Instalujemy oprogramowanie Sigillum Sign 4 z płyty lub ze strony http://sigillum.pl/pliki_do_pobrania.html

Pobieramy plik instalacyjny programu odpowiedni dla naszego systemu i instalujemy.

Instalujemy
Przechodzimy do instalacji certyfikatu na komputerze (w systemie Windows). Do rejestracji tego e-podpisu w systemie konieczne jest zainstalowanie programu CryptoCard Suite.
Pobieramy plik instalacyjny programu CryptoCard Suite odpowiedni dla naszego systemu i instalujemy. http://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/aplikacje/
Uruchamiamy program Menedżer CryptoCard Suite, wchodzimy w Narzędzia i na dole okna klikamy na Uruchom

W następnym oknie zaznaczamy opcję Rejestracja certyfikatu w systemie i klikamy Dalej.

Zaznaczamy opcję SetID -> klikamy Dalej

Wyświetli się nasz e-podpis, zaznaczamy go -> klikamy Dalej

Możemy wpisać swoją nazwę pod jaką ma być zainstalowany nasz podpis -> klikamy na Zakończ

Nasz certyfikat został zarejestrowany na komputerze w systemie Windows w osobistych certyfikatach. o Konfigurujemy e-podpis do wysyłki do systemu e-Deklaracje. Uruchamiamy program Sigillum Sign 4, klikamy z zakładkę Konfiguracja -> Ustawienia podpisu i: - Profil Podpisu wybieramy opcję Dla systemu e-Deklaracje, - Sposób zapisu wybieramy Wszystkie podpisy w jednym pliku, - zapisujemy klikając na OK.

W najnowszej wersji programu PWPW Sign 5 konfiguracja będzie wyglądała następująco

Konfiguracja zapamiętywania kodu PIN
Jeśli będziemy wysyłać kilka deklaracji jednocześnie w pakietach możemy u Ustawieniach programu Menedżer CryptoCard Suite w zakładce Konfiguracja zaznaczyć opcję Trwały PIN i wybrać obok z listy tryb pamięci PIN-u czy program ma zapamiętać kod PIN na stałe, czy tylko na określony czas (trzeba podać czas - ile minut) lub na określoną ilość operacji (trzeba podać ilość operacji).

W razie problemów z instalacją i rejestracją e-podpisu w systemie kontaktujemy się z Infolinią Sigillum - Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej www.sigillum.pl
Biuro obsługi klienta czynne w dni powszednie w godz. 8:00 - 15:00 tel.: 22 464 79 79
e-mail: sigillum@pwpw.pl

Eurocert

Instrukcja instalacji i obsługi e-podpisu - instrukacja PDF

Konfiguracja w programie 

W razie problemów z instalacją i rejestracją e-podpisu w systemie kontaktujemy się z Centrum Certyfikacji EuroCert www.eurocert.pl

Wsparcie techniczne dla klientów EuroCert - w dniach roboczych (pon-pt) w godzinach 8-16 tel.: 22 490 49 86

e-mail: wsparcie@eurocert.pl

Inne tematy pomocy z tego działu:

  • Pomoc do obsługi e-Podpisu w fillup
  • e-podpis Certum/Asseco
  • e-podpis KIR / Szafir
  • e-podpis CenCert
  • e-podpis PWPW / Sigillum
  • e-podpis Eurocert
  • Instalacja certyfikatu NCCert.crt
  • Instalacja certyfikatów pośrednich dla Windowsa
  • Instalacja certyfikatu autoroothstl
  • Jak wygląda poprawnie zarejestrowany e-podpis w Windows?
  • Inne błędy e-podpisu
tel. serwisowy: 61 307 17 77 (08:00 - 16:00)
tel. awaryjny: 883 784 626 (16:00 - 18:00)
serwis@fillup.pl
e-file sp. z o.o. sp. k
ul. Jeziorańska 12
(60-461) Poznań
NIP: 7811934421
Regon: 365695953
KRS: 0000643414
Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy KRS.
Dołącz do Programu Resellerskiego fillup i zostań naszym Partnerem.

Pobierz

  • wersja on-line
  • wersja dla Windows
  • wersja dla Mac OS X
  • wersja dla Linux

Formularze

  • wyszukaj
  • darmowe druki
  • najpopularniejsze
  • najnowsze
  • zgłoś brakujący formularz

Pomoc

  • FAQ
  • dokumentacja - help
  • poradniki Video
  • zgłoś swoją opinię i uwagę
  • dane techniczne XML
  • usługi fillup API

Kontakt

  • zapraszamy do kontaktu
  • o nas
  • współpraca
  • informacje prawne
  • mapa serwisu

Sprawdzone przez BUI Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2012-2023 e-file sp. z o.o. sp. k.
Serwis ma charakter informacyjny.
Warunki korzystania z serwisu zawarte są w Regulaminie i Polityce Prywatności. Serwis wykorzystuje pliki cookies i inne technologie.
Modyfikuj Twoje ustawienia prywatności i plików cookies »
Zastrzeżone nazwy i loga firm, zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji.

site credits

fillup

Pobieranie Programu fillup®
właśnie się rozpoczęło.

Aby skorzystać z programu zainstaluj go.

Jeśli nie zmieniłeś lokalizacji, plik instalacyjny zazwyczaj znajduje się
w folderze „Pobrane”.