Sprawy techniczne

Ze względu na bezpieczeństwo, Twoje dane są przechowywane na urządzeniu, na którym korzystasz z programu fillUp. Nie są przechowywane przez firmę e-file i nie istnieje inna możliwość niż ich odtworzenie z ostatniego poprawnego archiwum danych jakie posiadasz. Dobrym rozwiązaniem jest przechowywanie danych zapisanych na dysku Google Drive. Wtedy z pewnością ich nie utracisz, a dodatkowo możesz z nich korzystać na wielu urządzeniach w dowolnej lokalizacji.

Program fillUp jest obecnie dostępny w wersji instalacyjnej, pliku wykonywalnego (exe) dla systemów WindowsMac OS X i Linux.  Szczegółowe dane wymagań technicznych znajdziesz w dziale Pomocy.  Dostępna jest także wersja on-line aplikacji. 

Program pozwala na importowanie danych z wcześniej wyeksportowanego pliku XML (format fillupXML) lub z własnoręcznie przygotowanego pliku XML w podanym formacie. Oprócz tego możliwy jest automatyczny import danych z programu „Płatnik”, aplikacji e-pity, e-Deklaracje, Optima oraz druki IPS. Aby rozpocząć importowanie danych należy wywołać funkcję importu w menu górnym: Plik-> Importuj dane. W ten sposób nie musisz wpisywać ręcznie danych swoich pracowników lub kontrahentów do "Aktówki". Możliwe jest także wczytanie danych z wypełnionych formularzy. (Zobacz film - import/ eksport.)
Jeżeli chciałbyś uzyskać pomoc i wsparcie w zakresie importu danych z systemów komputerowych, których obecnie używasz – napisz do nas: serwis@fillup.pl
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dziale Pomocy.
Można zautomatyzować proces importu dzięki dodatkowej usłudze fillUp API. Więcej informacji znajduje się na stronie api.fillup.pl

Tak. Aby rozpocząć eksportowanie danych należy wywołać funkcję eksportu z menu górnego: Plik-> Eksportuj dane. Należy zaznaczyć na liście formularze i elementy Aktówki, które chcemy eksportować. (Zobacz film - import/ eksport)
Dodatkowo możemy eksportować do pliku XML pojedynczy formularz - wybierając format XML przy zapisie formularza do pliku/wysyłaniu mailem.
Przykładowy plik XML i opis eksportu znajdziesz tutaj.
Dzięki dodatkowej usłudze fillUp API istnieje możliwość automatyzacji eksportu. Szczegółowe informacjie są dostępne na stronie api.fillup.pl

Tak. Możesz tego dokonać samodzielnie korzystając z funkcji importu i eksportu danych. Jeżeli chciałbyś dokonać jednak wdrożenia polegającego na stałej replikacji danych fillUp z Twoimi systemami informatycznymi, jesteśmy gotowi wykonać taką usługę. Więcej znajdziesz na www.fillup.pl/cennik/uslugi.
Udostępniamy też dodatkową usługę jaką jest fillUp API. Pozwala ona zoptymalizować zadania takie jak import, eksport czy zapis pliku do formatu pdf. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie api.fillup.pl

Tak. Program fillUp pozwala w dowolny sposób modyfikować treść dokumentów. Dodatkowo np. w przypadku umów i pism możesz najpierw szybko i wygodnie wypełnić wzór, ponieważ aplikacja podpowie Ci większość danych, a później wyeksportować całą treść np. do Worda lub pliku XML. W programie do edycji danych możesz ten dokument sformatować w dowolny sposób np. drukując go na formatce firmowej.
Uwaga! Nie jest możliwa modyfikacja treści formularza w przypadku deklaracji lub druków urzędowych, ponieważ ich zawartość wynika z przepisów prawa. W takich przypadkach użytkownik może poddać edycji tylko te pola, które zostały do tego zaprojektowane.

Reklamy pojawiają się w ciągu 30 dniowego okresu testowego oraz wersji bez abonamentu. Reklamy nie pojawiają się w programie, do którego został zakupiony abonament.  Ponieważ program fillUp jest w bardzo dużej części wykorzystywany za darmo, przychody z reklam pozwalają nam na stworzenie i obsługę tak dużej liczby formularzy.

Zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez specjalnie do tego celu przygotowany formularz: https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie, który możesz wywołać z wielu miejsc w samej aplikacji lub na stronach www. Zgłoszenia przy użyciu tego formularza są rejestrowane w naszej bazie i na bieżąco obsługiwane. Ma to bardzo praktyczny charakter, ponieważ system automatycznie przekazuje nam informacje na temat problemu z formularzem, wersji program z jakiego korzystasz oraz na jakim systemie operacyjnym pracujesz. Wszystkie te dane przekazane razem ze zgłoszeniem, znacząco ułatwiają nam podjęcie szybkiej reakcji.

Program posiada automatyczny deinstalator,  który usuwa z komputera samą aplikację, pozostawia jednak pliki z danymi. Jest to zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś odinstalował program przez przypadek. Jeżeli chcesz jednak na trwałe usunąć wszystkie dane, możesz to zrobić usuwając cały katalog z danymi programu: Moje Dokumentyefilefillup.

Jeśli dane NIE są zapisane na dysku Google, a pamięć podręczna przeglądarki zostanie wyczyszczona, program fillUp nie będzie w stanie ich odzyskać. Utrata danych jest bezpowrotna.

Data ważności kodu licencji jest zapisana w kodzie oraz dodatkowo sprawdzana jest na serwerze.

W ustawieniach programu należy zaznaczyć opcję "zapisuj bezpiecznie na dysku Google".
Plik -> ustawienia -> Dane aplikacji ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.
lub
Ikona Google Drive na pasku dolnym -> zmień ustawienia ->zapisuj bezpiecznie na dysku Google.
Po zmianie ustawień pojawi się okno logowania do Google (jeśli Użytkownik nie jest już zalogowany w przeglądarce). Po zalogowaniu program pobierze dane z Dysku Google.
Czy dane się połączą, jeśli dane z programu zostaną zapisane  w pamięci podręcznej przeglądarki, a wcześniej były podpięte do konta Google Drive?
W sytuacji gdy na jednym komputerze utworzymy 3 formularze i w ustawieniach zaznaczona jest opcja przechowywania danych na dysku Google zapiszą się na serwerze.  Jeśli na innym komputerze, gdzie w programie jest już 5 innych formularzy połączymy się z kontem Google, program wyśle 5 formularzy na serwer, pobierze 3 brakujące (na liście formularzy będzie 8 pozycji).
Na pierwszym komputerze, przy ponownym uruchomieniu program pobierze z serwera brakujące 5 formularzy i również wyświetli na liście 8 pozycji. Dane zostaną połączone.
Podobnie wygląda sytuacja z pamięcią podręczną przeglądarki. Jeśli program zapisze 3 formularze na dysku Google, następnie zostanie wyczyszczona pamięć podręczna przeglądarki, a później Użytkownik zapisze nowy formularz i połączy się z kontem Google, to program pobierze z serwera zapisane wcześniej 3 formularze i wyświetli 4 pozycje na liście "moje formularze". Nowy formularz zostanie wysłany do chmury Google.
Dane zostaną połączone w bezpieczny sposób, który minimalizuje możliwość ich utraty.
Zobacz filmy:
Jak skonfigurować zapis danych w Google Drive i dlaczego warto (wersja desktop)?
Jak skonfigurować zapis danych w Google Drive i dlaczego warto (wersja online)?

Jeśli podczas instalacji pojawia się komunikat „Ten program nie wspiera aktualnie uruchomionej na Twoim komputerze wersji Windows.” najprościej zainstalować wersję niepodpisaną programu:
http://download.fillup.pl/down/setup_fillUp_not_signed.exe
Jest to problem związany z nieobsługiwaniem przez Windows podpisów SHA2.

Jeżeli problem nie dotyczy zagadnień merytorycznych i nie wymaga np. doradztwa podatkowego lub prawnego nasz dział obsługi służy pomocą zarówno użytkownikom darmowej, jak i płatnej formy aplikacji. 
Jesteśmy do Twojej dyspozycji w dni robocze w godzinach od  08:00 do 16:00
tel.: 61 307 17 77, mail: serwis@fillup.pl
numer telefonu awaryjnego od 16:00 do 20:00 – tel.: 883 784 626.
Dodatkowo zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez formularz https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie.

Tak, program fillUp posiada API, dzięki któremu można m.in. eksportować i importować pliki. Interfejs, który udostępniamy posiada szereg darmowych funkcjonalności (np. wspomniane wcześniej operacje ekspotu oraz importu) a także funkcje dodatkowe (premium) np. wydruk formularzy do pdf. Więcej informacji o fillUp API można znaleźć na stronie api.fillup.pl