Ze względu na bezpieczeństwo, Twoje dane są przechowywane na urządzeniu, na którym korzystasz z programu fillup. Nie są przechowywane przez firmę e-file i nie istnieje inna możliwość niż ich odtworzenie z ostatniego poprawnego archiwum danych jakie posiadasz. Dobrym rozwiązaniem jest przechowywanie danych zapisanych na dysku fillup. Wtedy z pewnością ich nie utracisz, a dodatkowo możesz z nich korzystać na wielu urządzeniach w dowolnej lokalizacji.

Program fillup jest obecnie dostępny w wersji instalacyjnej, pliku wykonywalnego (exe) dla systemów WindowsMac OS X i Linux.  Szczegółowe dane wymagań technicznych znajdziesz w dziale Pomocy.  Dostępna jest także wersja on-line aplikacji. 

Program pozwala na importowanie danych z wcześniej wyeksportowanego pliku XML (format fillupXML) lub z własnoręcznie przygotowanego pliku XML w podanym formacie. Oprócz tego możliwy jest automatyczny import danych z programu „Płatnik”, aplikacji e-pity, e-Deklaracje, Optima oraz druki IPS. Aby rozpocząć importowanie danych należy wywołać funkcję importu w menu górnym: Plik-> Importuj dane. W ten sposób nie musisz wpisywać ręcznie danych swoich pracowników lub kontrahentów do "Aktówki". Możliwe jest także wczytanie danych z wypełnionych formularzy. (Zobacz film - import/ eksport.)
Jeżeli chciałbyś uzyskać pomoc i wsparcie w zakresie importu danych z systemów komputerowych, których obecnie używasz – napisz do nas: serwis@fillup.pl
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dziale Pomocy.
Można zautomatyzować proces importu dzięki dodatkowej usłudze fillup API. Więcej informacji znajduje się na stronie api.fillup.pl

Tak. Aby rozpocząć eksportowanie danych należy wywołać funkcję eksportu z menu: Narzędzia-> Eksportuj dane. Należy zaznaczyć na liście formularze i elementy Aktówki, które chcemy eksportować. (Zobacz film - import/eksport)
Dodatkowo możemy eksportować do pliku XML pojedynczy formularz - wybierając format XML przy zapisie formularza do pliku/wysyłaniu mailem.
Przykładowy plik XML i opis eksportu znajdziesz tutaj.
Dzięki dodatkowej usłudze fillUp API istnieje możliwość automatyzacji eksportu. Szczegółowe informacjie są dostępne na stronie api.fillup.pl

Tak. Możesz tego dokonać samodzielnie korzystając z funkcji importu i eksportu danych. Jeżeli chciałbyś dokonać jednak wdrożenia polegającego na stałej replikacji danych fillUp z Twoimi systemami informatycznymi, jesteśmy gotowi wykonać taką usługę. Więcej znajdziesz na www.fillup.pl/cennik/uslugi.
Udostępniamy też dodatkową usługę jaką jest fillup API. Pozwala ona zoptymalizować zadania takie jak import, eksport czy zapis pliku do formatu pdf. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie api.fillup.pl

Tak. Program fillup pozwala w dowolny sposób modyfikować treść dokumentów. Dodatkowo np. w przypadku umów i pism możesz najpierw szybko i wygodnie wypełnić wzór, ponieważ aplikacja podpowie Ci większość danych, a później wyeksportować całą treść np. do Worda lub pliku XML. W programie do edycji danych możesz ten dokument sformatować w dowolny sposób np. drukując go na formatce firmowej.
Uwaga! Nie jest możliwa modyfikacja treści formularza w przypadku deklaracji lub druków urzędowych, ponieważ ich zawartość wynika z przepisów prawa. W takich przypadkach użytkownik może poddać edycji tylko te pola, które zostały do tego zaprojektowane.

Reklamy pojawiają się w ciągu 30 dniowego okresu testowego oraz wersji bez abonamentu. Reklamy nie pojawiają się w programie, do którego został zakupiony abonament.  Ponieważ program fillup jest w bardzo dużej części wykorzystywany za darmo, przychody z reklam pozwalają nam na stworzenie i obsługę tak dużej liczby formularzy.

Zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez specjalnie do tego celu przygotowany formularz: https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie, który możesz wywołać z wielu miejsc w samej aplikacji lub na stronach www. Zgłoszenia przy użyciu tego formularza są rejestrowane w naszej bazie i na bieżąco obsługiwane. Ma to bardzo praktyczny charakter, ponieważ system automatycznie przekazuje nam informacje na temat problemu z formularzem, wersji program z jakiego korzystasz oraz na jakim systemie operacyjnym pracujesz. Wszystkie te dane przekazane razem ze zgłoszeniem, znacząco ułatwiają nam podjęcie szybkiej reakcji.

Program posiada automatyczny deinstalator,  który usuwa z komputera samą aplikację, pozostawia jednak pliki z danymi. Jest to zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś odinstalował program przez przypadek. Jeżeli chcesz jednak na trwałe usunąć wszystkie dane, możesz to zrobić usuwając cały katalog z danymi programu: Moje Dokumenty->efile->fillup.

Jeśli dane NIE są zapisane na Dysku fillup, a pamięć podręczna przeglądarki zostanie wyczyszczona, program fillup nie będzie w stanie ich odzyskać. Utrata danych jest bezpowrotna.

Po uruchomieniu programu fillup online, należy zalogować się konta fillup. Kod licencji jest pobierany z konta fillup.

Jeśli podczas instalacji pojawia się komunikat „Ten program nie wspiera aktualnie uruchomionej na Twoim komputerze wersji Windows.” najprościej zainstalować wersję niepodpisaną programu:
http://download.fillup.pl/down/setup_fillUp_not_signed.exe
Jest to problem związany z nieobsługiwaniem przez Windows podpisów SHA2.

Jeżeli problem nie dotyczy zagadnień merytorycznych i nie wymaga np. doradztwa podatkowego lub prawnego nasz dział obsługi służy pomocą zarówno użytkownikom darmowej, jak i płatnej formy aplikacji. 
Jesteśmy do Twojej dyspozycji w dni robocze w godzinach od  08:00 do 16:00
tel.: 61 307 17 77, mail: serwis@fillup.pl
numer telefonu awaryjnego od 16:00 do 20:00 – tel.: 883 784 626.
Dodatkowo zalecamy dokonywanie wszelkich zgłoszeń poprzez formularz https://secure.fillup.pl/zglos-sugestie.

Tak, program fillup posiada API, dzięki któremu można m.in. eksportować i importować pliki. Interfejs, który udostępniamy posiada szereg darmowych funkcjonalności (np. wspomniane wcześniej operacje ekspotu oraz importu) a także funkcje dodatkowe (premium) np. wydruk formularzy do pdf. Więcej informacji o fillUp API można znaleźć na stronie api.fillup.pl

Po wypełnieniu formularza kliknij w opcję ‘drukuj’, następnie -> ‘więcej ustawień’ -> drukuj w oknie systemowym. W tym oknie należy wybrać odpowiednią drukarkę, a następnie klikamy w opcję-> ‘preferencje’ i z tego poziomu wybieramy druku dwustronnego, jeśli dana drukarka ma taką możliwość.

Klikamy w Ustawienia-> ustawienia aplikacji i zaznaczamy odpowiednią opcję przy ‘Drukuj wartości w polach wielkimi literami’.

Deklaracje PIT-OP należy wysyłać elektronicznie poprzez opcję Wyślij e-deklarację. Formularza PIT-OP nie można ich wysyłać mailem, taki jest wymóg Ministerstwa Finansów.

Jeśli nie jesteśmy zalogowani do Dysku fillup dane z fillup online zapisywane są tymczasowo w pamięci przeglądarki. Wyczyszczenie pamięci przeglądarki spowoduje utratę zapisanych w ten sposób danych. Zaloguj się lub zarejestruj , aby otrzymać abonament na 30 dni za darmo i wygodnie i bezpiecznie przechowywać dane na Dysku fillup.

Jeśli wyświetlają się inne dane niż firmy, należy zmienić profil - proszę kliknąć w zakładkę Ustawienia, a następnie Zarządzanie profilami i jeśli wybrany jest inny profil, proszę przy odpowiednim profilu kliknąć opcję ‘wczytaj’.

Jak wypełnić druk wielkimi literami w aplikacji fillup online?
Jeśli chcesz wydrukować lub zapisać do pliku PDF formularz wypełniony wielkimi literami, wejdź w bocznym menu w 'Ustawienia' i zaznacz opcję 'Drukuj wartości w polach wielkimi literami'.

Jak wypełnić druk wielkimi literami w aplikacji fillup desktop?
Jeśli chcesz wydrukować lub zapisać do pliku PDF formularz wypełniony wielkimi literami, wejdź w bocznym menu w 'Ustawienia'->'Drukowanie' i zaznacz opcję 'Wartości w polach wypełnij wielkimi literami'.