Po kliknięciu w przycisk „Wyślij do eKRS” w aplikacji fillUp, otworzy się strona, gdzie należy kliknąć na „Otwórz ekrs.ms.gov.pl w nowym oknie”.

W nowym oknie otworzy się strona Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrs.ms.gov.pl/. Kliknij w „Bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych”.

Następnie w przycisk "Zaloguj się".

Wyświetli się okno logowania, w którym wpisz swój login i hasło do eKRS i kliknij „Zaloguj”.

Po zalogowaniu wyświetli się komunikat z informacją o tym, że jeśli zgłoszenie w KRS będzie podpisywane na końcu podpisem kwalifikowanym, wówczas konieczne jest posiadanie zainstalowanego środowiska Java. Przyciskiem Pobierz można pobrać i zainstalować to środowisko.

Jeżeli zgłoszenie w KRS będziesz podpisywać profilem zaufanym ePUAP, zamknij komunikat – przyciskiem X.

Następnie kliknij w „Przygotowanie i składanie sprawozdań”.

Kliknij „Dodaj zgłoszenie”.

Wpisz KRS podmiotu, dla którego składasz sprawozdanie i kliknij „Szukaj”:

Po wyszukaniu danych firmy, zjedź na dół strony i kliknij w dolnym lewym rogu „Dalej”. Uzupełnij nazwę roboczą zgłoszenia, wybierz okres za jaki składane jest sprawozdanie (wybierz daty od, do z kalendarza), wybierz rodzaj zgłoszenia „Składanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów finansowych”,

a następnie kliknij „Dodaj dokument”.

W tym oknie wybierz datę sporządzenia dokumentu, rodzaj dokumentu – „Roczne sprawozdanie finansowe”, język dokumentu, dodaj plik XML JPK_SF ze sprawozdaniem zapisany na dysku Twojego komputera, zjedź suwakiem na dół strony i zaakceptuj przyciskiem „Zapisz”.

W analogiczny sposób dodaj zeskanowane podpisane uchwały – w pierwszej kolejności „Uchwałę o podziale zysku bądź pokryciu straty”, następnie „Uchwałę lub postanowienie o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego” i pozostałe dokumenty, które chcesz dołączyć do składanego sprawozdania.

Po dodaniu dokumentów sprawozdania oraz uchwał, kliknij na zielony przycisk "Zapisz", a następnie na przycisk "Dalej".

Zaznacz opcję, że oryginały dokumentów zostały podpisane przez kierownika jednostki oraz osobę prowadzącą księgi handlowe kliknij „Zapisz” i „Dalej”.

Jeśli dokument nie posiada wszystkich wymienionych podpisów, należy zaznaczyć opcję „Dokument nie posiada wszystkich wymaganych podpisów”,

A następnie uzupełnić dwa dodatkowe pola:

1 - kto nie podpisał dokumentów

2 – jaki jest powód braku podpisu  (pole to zawiera 1000 znaków).

Przechodzimy do weryfikacji poprawności dokumentu.

Powinna pojawić się informacja, że zgłoszenie zostało zweryfikowane prawidłowo.

W kolejnym kroku osoby upoważnione do podpisania zgłoszenia muszą podpisać dokument. Kliknij w kwadrat w kolumnie „Zaznacz”

i w ostatniej kolumnie „Podpisz” wybierz z listy „Podpisz ePUAP”.

Zostaniesz przekierowany na stronę podpisywania Profilem Zaufanym ePUAP.

Zaloguj się do profilu zaufanego ePUAP, wybierając logowanie przez bankowość elektroniczną lub poprzez logowanie za pomocą loginu i hasła.

Po złożeniu podpisu, wyloguj się z ePUAP, aby kolejna osoba mogła złożyć swój podpis.

Po złożeniu podpisów, wyświetli się informacja: „Podpis złożony poprawnie. Możesz wysłać zgłoszenie do repozytorium DF”.

W kolejnym kroku kliknij w przycisk „Wyślij zgłoszenie do repozytorium DF”.

Po wysyłce wyświetli się komunikat „Zgłoszenie zostało wysłane do repozytorium DF. Otrzymasz powiadomienia o rejestracji zgłoszenia, zamieszczeniu wzmianek rejestrze oraz zamieszczeniu złożonych dokumentów w Repozytorium Dokumentów Finansowych.

Status zgłoszenia zmieni się na "wysłane".

W razie problemów z funkcjonowaniem strony ekrs.ms.gov.pl możesz się skontaktować z Infolinią eKRS Ministerstwa Sprawiedliwości.

https://ekrs.ms.gov.pl/s24/pomoc